ER du også spændt-nervøs her ved studiestart?

Sådan får du ro i maven ved studiestart

Få min bedste øvelse til at skabe ro i dine tanker, så du kan få overskud til en fantastisk studiestart.

ER du også spændt-nervøs her ved studiestart?

Jeg synes udtrykket spændt-nervøs bare siger det hele. Du er helt vildt spændt, fordi du skal til at begynde på noget nyt, som du bare glæder dig for vildt til. Men samtidig er du også bare SÅ nervøs, fordi hvad nu hvis……

Måske har du disse tanker og følelser?

Jeg passer ikke ind socialt, hvad nu hvis de andre synes jeg er mærkelig og anderledes, hvad nu hvis jeg ikke kan følge med i det faglige, hvad nu hvis ingen vil i gruppe med mig, hvad nu hvis det alligevel ikke er den rigtige uddannelse for mig, hvad nu hvis……????

Kan du genkende en enkelt eller flere af disse tanker, så ro på! Du er ikke alene! Tværtimod 🙂

Min påstand er – baseret på mine mange års erfaring – at stort set alle, der skal starte på en ny uddannelse (hvad enten det er tale om efterskole, gymnasiet eller en videregående uddannelse) er spændt-nervøse, og kan nikke genkendende til disse tanker eller nogen der ligner.

Jeg vil også påstå, at når du har disse tanker, så har du også en knude i maven, en sommerfuglefarm eller kan mærke noget andet i din krop, som tegn på, at du er spændt-nervøs.

Når man er spændt-nervøs, kan det være svært at finde ro inde i sin krop og i sine tanker. Det kan være svært at finde ro til at falde i søvn om aftenen. Det kan være svært at være tilstede, nærværende og den bedste udgave af sig selv, og det kan også være svært, at have overskud til at være åben og positiv overfor alt det nye og spændende, der skal til at ske i dit liv.

Min hjælp til dig

Og ja det er bare så drønhamrende irriterende! For du har jo netop i denne situation al mulig brug for at kunne sove, have overskud, kunne være nærværende og tilstede, være den bedste udgave af dig selv og være åben og positiv overfor alt det nye. Og så står du bare lige nu og er spændt-nervøs og har uro i både kroppen og tankerne. Lad vær med at slå dig selv i hovedet. Det har du bestemt ikke fortjent, og der er hjælp at få.

Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig, og lige nu og her, kan jeg hjælpe dig, ved at tilbyde dig min bedste øvelse til at skabe ro i dine tanker. Jeg vil anbefale dig at lave nedenstående øvelse, men du skal kun lave den, hvis du har lyst, og du synes det giver mening for dig.

Hvad kan øvelsen give dig?

Formålet med øvelsen er at få skabt noget ro i dig. At få gjort knuden eller sommerfuglefarmen og mængden af urolige tanker lidt mindre. Det urolige eller det nervøse forsvinder nok ikke helt, og det gør heller ikke noget, bare det bliver lidt mindre. Det vil nemlig give dig mulighed for at lade de gode tanker og følelser fylde mere i dig. Så du får overskud til at fokusere på det, der skal give dig en fantastisk studiestart.

Her kommer selve øvelsen:

Start øvelsen med at sætte dig et rart sted, og gør dig det behageligt. Gerne et sted, hvor du er helt alene, og hvor du ikke bliver forstyrret undervejs.

Træk nu vejret dybt 10 gange, så dybt at du kan mærke din mave blive udspilet. Sig derefter højt for dig selv 10 gange: Jeg er helt normal, og alle andre har det på samme måde! Jeg er lige præcis, som jeg skal være, og det er mere end godt nok!

Kan du mærke at knuden i maven bliver lidt mindre? At dine tanker bliver lidt mere fokuserede, og at troen på at alt nok skal gå godt bliver større?

Hvis ikke du er der helt endnu, så lav øvelsen 1 gang til lige nu og fortsæt med at lave den et par gange om dagen i de næste dage, så er jeg helt sikker på, at det spændte i dig, vil fylde langt mere end det nervøse.

Du kan bruge øvelsen i nu i forbindelse med studiestart, men også i alle de situationer, hvor du bliver spændt-nervøs, og har brug for at finde roen og troen på dig selv.

Få en super god studiestart og kom godt igennem de første eksamener

Hvis du gerne vil gøre det bedste for dig selv, og sikre at du får en god studiestart og kommer godt igennem de første eksamener, så er du meget velkommen til at kontakte mig på tlf 20 96 97 20 eller mail: kontakt@ditstudievalg.dk. Jeg vil meget gerne hjælpe og støtte dig, og derfor tilbyder  jeg dig en gratis samtale, hvor vi kan tale om lige netop din situation, og hvordan du kan sikre dig en fantastisk studietid.

De kærligste uddannelseshilsner fra Anne-Marie

 

Del på facebook
Share on Facebook
Del på twitter
Share on Twitter
Del på linkedin
Share on Linkdin
Del på pinterest
Share on Pinterest